top of page

אהבה עצמית - ויותר מזה על קישואים ואהבה עצמית

עודכן: 29 בנוב׳ 2023

תמיד אהבתי קישואים. מילדות.

אהבה די מוזרה יש להודות. קישוא הוא ירק די סתמי בטעמו. הבת שלי אומרת שזה כמו מלפפון שניתן לבשל אותו.

אין לו טעם מיוחד, או צורה, או ריח. גם ערכו התזונתי לא מרשים במיוחד ואולי זאת הסיבה שאף פעם לא השתדלתי ליידד את בני משפחתי איתו. הוא לא נראה לי שווה את המאמץ הזה. וכך נוצר המצב שמכל בני ביתי רק אני אוהבת קישואים.

ומטבע הדברים כשיש משהו שרק אנחנו אוהבות הוא במשך השנים נעלם מן הבית. כי אנחנו רגילות לחשוב קודם על הילדים, על המשפחה, על האורחים ובכלל על הסביבה ולבשל משהו רק לעצמי זאת פריבילגיה שבחיי היומיום העמוסים אנחנו לא מגיעות אליה.



העבודה שלי במהלך השנים בתחום הטיפול ויצירת שינויים בחיים מייצרת במוחי עוד ועוד תובנות חשובות.

אחת התובנות החשובות ביותר שהגעתי אליהן בשנים האחרונות היא שאהבה עצמית היא אחת המתנות הכי משמעותיות שאנחנו יכולות לבחור להעניק לעצמינו. והבחירה היא אך ורק בידיים שלנו.

כשאני מדברת על זה בסדנאות שלי אני רואה נשים רבות שזזות בחוסר נוחות בכיסא כשהן שומעות את צמד המילים: אהבה עצמית. אני חייבת לומר שאני לגמרי מבינה מאיפה התחושות האלה מגיעות. חונכנו על ערכים כמו אהבת הזולת, דאגה לבני המשפחה, צניעות וכדומה ואהבה עצמית נשמעת לנו כמו סוג של אגואיסטיות. לשים את עצמינו לפני כולם נראה לנו כאילו שזה יבוא על חשבון האחרים, על חשבון ילדינו, ביתנו ומשפחתנו וזה הדבר האחרון שנרצה שיקרה.

אז אני רוצה לשאול אותך שאלה אישית ואשמח שתעני לעצמך עם יד על הלב ובמלוא הכנות:

כשאת אינך אוהבת את עצמך, מתעדפת את עצמך במקום האחרון ומקפידה לדאוג לכולם לפניך: לילדים, לבן זוגך, למשפחה, לבית, לעבודה, ואז את בעצם לא עושה שום דבר למען עצמך, משאירה את החלומות שלך במגירה וחיה בתחושה של פספוס, החמצה, מירמור וחוסר מימוש עצמי והגשמה... מי הראשונים לסבול מן המצב?

נכון! בני המשפחה הקרובים והאהובים הם הראשונים לסבול.

כי בעבודה אנחנו "לובשות חיוך", שמות מסיכה ומשדרות עסקים כרגיל. רק בבית באיזור הנוחות שלנו אנחנו מרגישות מספיק בנוח כדי לפרוק את כל התסכולים.

אז עם התובנה הזאת חשוב לי שתביני שאהבה עצמית איננה אגואיסטיות, איננה ויתור על היקרים לי מכל! להפך!

כשאת אוהבת את עצמך, עושה למען עצמך והופכת להיות אישה מאושרת, מסופקת ומרוצה ממי וממה שאת הראשונים שיהנו מן המצב הם הקרובים והיקרים לך מכל, בני משפחתך. אהבה עצמית היא win win situation לכולם.

כי אהבה עצמית היא אנוכיות בריאה. אז אם ככה יותר קל לך לחשוב על אהבה עצמית אז שמחתי לעזור :)

ובהקשר הזה אני שמחה לספר לך שבשנים האחרונות הקישואים חזרו לחיי! אף אחד מבני ביתי כאמור לא אוהב אותם אבל זה ממש לא מפריע לי להכין אותם באופן קבוע ובאהבה גדולה אך ורק למען עצמי! כיף לי להוסיף אותם לרשימת הקניות השבועית שלי, לבשל ולאפות אותם ולהתענג עליהם בצלחת ובדרך הזאת להבין שבחרתי לאהוב את עצמי.



הקישואים הם רק דוגמה קטנה וסימבולית לאהבה עצמית. יש כל כך הרבה דרכים לאהוב את עצמינו.

חשוב תמיד לזכור שמעבר לדאגה להזנה בריאה לגופינו חשוב שנתמיד להזין גם את נפשינו.

מה שחשוב הוא להבין ששינוי, צמיחה והתפתחות יקרו רק ממקום של אהבה עצמית, חמלה וקבלה עצמית.

בניגוד למה שאנחנו נוטות לחשוב שינוי לא יקרה מתוך כעס, שנאה עצמית, אכזבה וויתור על עצמנו.

לכן התחילי לפתח עם עצמך מערכת יחסים של אהבה עצמית וקבלה עצמית. כשאנחנו אוהבות מישהו אנחנו עושות למענו, משקיעות בו, מפנות עבורו זמן, חושבות עליו, מפתיעות אותו כי חשוב לנו שיהיה לו טוב! כך עשי למען עצמך.

ועל זה אמר אוסקר ווילד: "לאהוב את עצמך זה התחלה של רומן לכל החיים." ממליצה לך בחום לנסות.

באהבה, צביה.

למתכונים נפלאים ומומלצים לאהבה עצמית: https://www.zviadiet.co.il/recipes


הכותבת היא צביה דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות 26 שנים.



 

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים, טיפים, מתכונים ועוד שלל הפתעות:



592 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page