top of page

איך לרדת במשקל? תעשיית השקר של עולם הדיאטות

עודכן: 6 בדצמ׳ 2023

ניקוי רעלים, כדורי קסמים להמסת שומנים, כדורי הרזיה, אבקות בזק ושייקים לחיטוב - המדריך המלא לחיפוש אחר קיצורי דרך לירידה במשקל


הנושא של ירידה במשקל מאתגר ומתסכל אנשים רבים.

הסיבות לכך ברורות: אנחנו חיים בעידן של שפע ופיתויים, האוכל המהיר, הטעים, האולטרה מעובד והעשיר בקלוריות נמצא בכל מקום והוא טעים, זמין, מזמין, זול ומפתה את כולנו כל הזמן ובכל מקום.

מהצד השני של המתרס אנחנו מנהלים אורח חיים מאד יושבני. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעשות הכל בישיבה מול מסך, לנסוע במכוניות, לעלות במעליות ובעצם לקדש ולשמר את האורח חיים היושבני יותר ויותר בקלות רבה.

במצב כזה שבו אנחנו מכניסים לגופינו הרבה יותר קלוריות ממה שהוא צריך באמצעות המזון ומוציאים מגופינו פחות מדי קלוריות באמצעות פעילות גופנית, זה מאד מובן למה מגיפת ההשמנה הגיעה לשיאים חדשים והיא עתידה להמשיך ולגדול יותר ויותר.

איך לרדת במשקל?
איך לרדת במשקל?

מגיפת ההשמנה הגיעה לשיאים חדשים והיא עתידה להמשיך ולגדול יותר במהלך השנים הבאות



בתוך הייאוש הזה וחוסר האונים שאנשים חווים מול ניסיונות רבים וכושלים לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן, גדלה, משגשגת ומתפתחת לה תעשייה שלמה ומפוקפקת שמטרתה היא למכור לנו אשליות לירידה קלה ומהירה במשקל ללא כל מאמץ.

תעשייה שמנצלת את חוסר האונים שלנו כדי להרוויח ממנו הרבה מאד כסף.

בתעשיית השקר הזאת תמצאו מוצרים רבים כמו: סדנאות ודיאטות לניקוי רעלים, כמוסות מלאות בהבטחות וסיפורי מעשיות, אבקות קסמים ושייקים שמתיימרים להיות בריאים ומזינים ולסייע לכם לרדת במשקל בקלות, בזריזות ולהיות קלאס באפס מאמץ.

האומנם כך? התשובה היא לא ולא!!!

אקדים ואומר שבמקרה הכי טוב המוצרים האלה לא יעשו לכם כלום ורק תבזבזו את מיטב כספכם ולא תראו שום תוצאה.

אבל במקרה הגרוע המוצרים הללו יכילו תרופות פסיכיאטריות ואחרות שיכולות לגרום להפרעות פסיכוטיות, לדופק מהיר, חרדה, דיכאון, עלייה בלחץ דם, קוצר נשימה, הפרעות קצב, לנזקים במערכת העיכול ולסיבוכים נוספים עד כדי מוות.


אז מה עושים כשרוצים לרדת במשקל וגם לשמור על הבריאות?

בני האדם נולדו ונועדו לחיות בהרמוניה עם הטבע.

בהרמוניה הזאת נכון לנו לאכול את מה שקיים בטבע: ירקות, פירות, אגוזים וזרעים, דגנים מלאים, קטניות וכיו"ב.

אכילה בריאה, מגוונת ומאוזנת מספקת לגופינו את כל אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים שדרושים לו לתפקוד התקין.


תזונה בריאה, מאוזנת ומגוונת מספקת לגוף את כל צרכיו
תזונה בריאה, מאוזנת ומגוונת מספקת לגוף את כל צרכיו

למה הכדורים, האבקות והשייקים לא עובדים ואף מזיקים ומה הם תמרורי האזהרה שצריכים לגרום לכם לחשוד שמדובר בתעשיית השקר של עולם הדיאטות?

קבלו את תמרורי האזהרה של מוצרי השקר בעולם הדיאטה



תמרורי האזהרה של מוצרי השקר בעולם הדיאטה
תמרורי האזהרה של מוצרי השקר בעולם הדיאטה


סדנאות, דיאטות ושייקים לניקוי רעלים

גוף האדם הבריא הוא מכונה מופלאה! הוא מנקה רעלים ופסולת באמצעות שני איברים חכמים שקיימים בו - הכבד והכליות.

כל התוכניות שמתיימרות למכור לכם "ניקוי רעלים" הן מיותרות, מסוכנות ולרוב עומדים מאחוריהן אנשים שאינם אנשי מקצוע.

כל איש מקצוע בתחום התזונה מבין ויודע שאין אמת ואין נחיצות לנקות רעלים, כי הגוף שלנו יודע לעשות זאת מצוין בעצמו.

דיאטות קיצוניות של ניקוי רעלים מזיקות לגוף מכיון שאינו מקבל בהן את כל צרכיו התזונתיים, וגרוע ומזיק לא פחות הוא הנזק הנפשי שכרוך בדיאטות כסאח האלה שמונעות מאיתנו את הצורך הבסיסי ביותר של כל אדם: לאכול בכמויות סבירות, לשבוע ולהנות מהאכילה.

רוצים לאכול תזונה בריאה ונקייה מכימיקלים? נהדר! אני בעד!

מוזמנים לקרוא על עקרונות התזונה הים תיכונית שאחד מהעקרונות החשובים בה הוא הפחתה משמעותית של מזון אולטרה מעובד

ואכילה של יותר מזון טבעי וגולמי.


שתיית שייקים, מיצים ומשקאות שמבוססות על אבקות

אדם בריא בעל שיניים בריאות יכול ורוצה לאכול הכל!

אוכל נועד לאכילה, ללעיסה, להרחה, לבליעה - ובעיקר להנאה!

תהליך הלעיסה והבליעה הם התהליכים הפיזיולוגיים הטבעיים של מנגנון האכילה.

מדוע שנרצה לשתות אבקה שמומסת במים?

אבקות אלה הן אבקות מעובדות שמכילות כימיקלים למיניהם ולא מזון. בנוסף לכימיקלים תתפלאו לגלות כאשר תקראו את רשימת הרכיבים של האבקות הללו שהן מכילות כמויות גבוהות של סוכר ושמנים שאינם בריאים.

ידוע שתחושת שובע טובה הרבה יותר בתהליך של אכילה ולא בשתיה. אוכל נועד שיאכלו אותו והמים נועדו לשתיה.

בואו ניצמד לטבע ולפיזיולוגיה התקינה שלנו ונהנה מאכילה של מזון טבעי, טעים, בריא ומגוון במרקמים שונים, בצבעים שונים, בריחות שונים ובצורות שונות. אכילה היא אחת מהנאות החיים! אז מדוע לוותר עליה?!

כדורים של תמציות פירות, ירקות וויטמינים למינהם

בתזונה הבריאה והמאוזנת הגוף שלנו מקבל את כל אבות המזון, הרכיבים החיוניים, הויטמינים והמינרלים בכמויות שלהן הוא זקוק.

באכילה של מזון בריא ומאוזן לא נסבול מעודפים או חוסרים של רכיבים מסויימים.

חוסרים תזונתיים יכולים לנבוע מירידה בספיגה במערכת העיכול שיכולה לקרות כתוצאה ממחלות מסוימות, מנטילת תרופות מסוימות או מעלייה בגיל. במקרים כאלה נראה את החוסרים בבדיקות הדם ואז יש להתייעץ עם דיאטנית/תזונאית קלינית מוסמכת או רופא משפחה וליטול מתן של תוספים לפי המינונים שהם ינחו אתכם.

כשאנו מוסיפים לתזונה שלנו כדורים שמכילים אפילו ויטמינים ומינרלים שחשובים לגופינו אבל כשהם נמצאים בכמוסה כל הנושא של המינון והכמות שניצרכת על ידינו הופך להיות בעייתי ואף מסוכן.

עודף של ויטמינים ומינרלים ורכיבי תזונה שונים עלול לגרום למחלות רבות ואף מסוכנות. עודף של ויטמינים או מינרלים לא יקרה כתוצאה מתזונה אלא רק כתוצאה מצריכה של כדורים שיכילו מינונים גבוהים מדי. אין שום סיבה לצרוך שום כדור או תוסף שלא לצורך.

במקרה הטוב זה יהיה מיותר ולא יעשה כלום (בוודאי שלא יגרום לירידה במשקל) ובמקרה הפחות טוב זה יכול לגרום לעודף של רכיבים מסוימים בדם שעלול להיות בעייתי ומסוכן.


כדורי הרזיה, תרסיסים, תה ושאר הבטחות שווא שאינם חוקיים ואסורים לשימוש אלה המסוכנים ביותר!

מוצרים אלה נמכרים על ידי חברות מפוקפקות ביותר שמשווקות את עצמם ברחבי האינטרנט באופן לא חוקי ולפעמים גם בבתי מרקחת או חנויות טבע.

התכשירים יכולים להכיל תרופות פסיכיאטריות, חומרים משלשלים ועוד כימיקלים שהשפעותיהם על גופינו מאד מסוכנות.

כדורי ההרזיה יכולים לגרום להפרעות פסיכיאטריות, הפרעות פסיכוטיות, חרדה, דיכאון, עלייה בלחץ דם, קוצר נשימה, העלאת דופק, נזקים במערכת העיכול וסיבוכים נוספים עד כדי מוות.



אבקות, כדורים ושייקים שנמכרים בתעשיית השקר של עולם הדיאטות
אבקות, כדורים ושייקים שנמכרים בתעשיית השקר של עולם הדיאטות

משסיימתי לסקור את כל תעשיית השקר שכוללת מוצרים כמו כדורים, אבקות, שייקים, תה וכדומה, אני חייבת לכתוב כמה מילים על תעשיית שקר נוספת שנמצאת דווקא בשוק המזון ונמכרת בסופר השכונתי שכולנו מגיעים אליו באופן קבוע בכל שבוע.


מוצרי מזון רבים שנמכרים על המדף בסופר נמכרים במסווה של בריאות וירידה במשקל אבל למעשה הם ממתקים וחטיפים לכל דבר.

חברות מזון גדולות ומוכרות ממתגות ליין שלם של מוצרים תחת מיתוג של בריאות וירידה במשקל שמאד מבלבל את הצרכנים.

הן דואגות לפרסם את ליין המוצרים שלהם בכל מדיה אפשרית ולהשתמש בפרזנטוריות מעולם הספורט.

המהלכים הללו מאד משכנעים ומשפיעים על שיקול דעתם של הצרכנים שנוטים להאמין להבטחות שבפרסומות.

ואכן, המוצרים הללו מאד נפוצים בקרב אנשים שרוצים לרדת במשקל ולשמור על בריאותם ונמצאים בעגלת הקניות השבועית אצל רבים מאיתנו. מדובר במוצרים שאינם מקדמים בריאות וירידה במשקל אלא רק ממותגים בריאות ועולים הרבה כסף!

בקטגוריה הזאת אני מתכוונת לחטיפי אנרגיה רבים שהם לא יותר מעוד ממתק רגיל וסתמי שממותג במסווה של בריאות ונמכר לנו בהרבה יותר כסף, לעוגיות שנמכרות במסווה של מיתוג בריא אבל אין כל הבדל בינן לבין עוגיות אחרות שנמכרות בסופר חוץ מהמחיר היקר שלהן, לכמות נכבדת מאד של דגני בוקר שהם לא יותר מאשר ממתקים, ולאחרונה יצאו לשוק סדרות שלמות של חטיפים כביכול בריאים שהם לא יותר מעוד חטיף סתמי עם מיתוג שמשדר בריאות ונמכרים גם הם בהרבה יותר כסף מהחטיפים הרגילים שכולנו מכירים.


ממתקים שנמכרים במסווה של חטיפי בריאות ואנרגיה
ממתקים שנמכרים במסווה של חטיפי בריאות ואנרגיה


שקר הממתיקים המלאכותיים ומוצרי הדיאט

זהו אחד השקרים הכי גדולים של תעשיית המזון ועולם הדיאטות. מדובר על חומרים כימיים שמיוצרים בתעשיית המזון שמטרתם לאפשר לנו להנות מהטעם המתוק האהוב עלינו אבל מחירם הקלורי נמוך ממחיר הסוכר. הם נמצאים בשפע בתעשיית המזון במשקאות דיאטטים, מעדני חלב דיאטטים, גלידות דיאטטיות, בדגני בוקר, במסטיקים ללא סוכר ועוד.

כל מוצר מזון או משקה שהוא מתוק ולא הוסיפו לו סוכר, כנראה שהוסיפו לו ממתיק מלאכותי - תוכלו למצוא את זה ברשימת הרכיבים של המוצר.

בפועל אנו עדים ליותר ויותר מחקרים שמתפרסמים בשנים האחרונות שמוכיחים שזה לא קורה! הממתיקים המלאכותיים גורמים לנו לעלייה במשקל!

המנגנון המשוער לכך שהממתיקים המלאכותיים גורמים לנו לעליה במשקל הוא דרך ההשפעה שלהם על חיידקי המעי (מיקרוביום),

הם גורמים לשגשוג של משפחות של חיידקים שליליים שגורמים לנו לעלייה במשקל.


ולסיכום, חשוב לי לומר שבתהליך נכון ואמיתי של ירידה במשקל אין קיצורי דרך! הוא כולל רכישת הרגלי אכילה נכונים, העלאת מודעות והבנה למה שאנחנו אוכלים, שינוי דפוסי חשיבה לגבי מזון בפרט ואורח חיים בריא בכלל. הוא מהנה, הוא חווייתי, זה תהליך של צמיחה והתפתחות שנוגע ומשפר עוד תחומים רבים בחיים והוא מניב תוצאות בצורה הטובה ביותר ומשמר את ההישגים לטווח הארוך ביותר. השינוי בחשיבה, בתודעה ובהתנהגות שתלמדו בתהליך כזה הוא שלכם ונשאר איתכם כל הזמן. הוא לא תלוי בנטילה או בהפסקת נטילה של מוצר כלשהו. זה הופך להיות חלק מכם. ותתפלאו, בסופו של דבר הדרך הנכונה ביותר היא גם הקצרה ביותר!

ואחרי שסקרתי כאן את כל התכשירים האפשריים שנמכרים בתעשיית השקר של עולם הדיאטות כדאי להבין שמאד חשוב שהאנשים שמתיימרים לטפל בכם וללוות אתכם בתהליך של ירידה במשקל יהיו אנשי מקצוע בעלי תואר רשמי ומוכר בתחום.

רק תזונאית/דיאטנית קלינית היא אחת כזאת!


הכותבת היא צביה דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות "החוויה שבהרזיה" לירידה במשקל ולאורח חיים בריא 26 שנים


 

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים, טיפים, מתכונים ועוד שלל הפתעות:




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page