top of page

איך לשתות יותר מים?

עודכן: לפני 3 ימים

גם אתם רוצים לשתות 2 ליטר מים ביום אבל אתם לא ממש מצליחים?

כולם מסביבכם שותים בקלות אבל אצלכם זה לא ממש עובד?

בכתבה הבאה תקבלו 5 טיפים מנצחים כדי ללמוד איך לשתות יותר מים


אתם יודעים כמה חשוב לשתות מים לתפקוד מערכת העיכול ולמניעת עצירות, לתפקוד הכליות, למניעת כאבי ראש, לעירנות וחיוניות, להפחית סיכון לחלות בסרטן, לשיפור מראה העור ואפילו לירידה במשקל. אבל הידע הזה כנראה לא מספיק.

המים לא יורדים בגרון? הם נתקעים? לא טעימים? אתם לא מרגישים תחושה של צמא? או שאולי אתם בכלל שוכחים לשתות?

כל הדברים האלה נשמעים לכם מוכרים?

בכתבה ובסרטון הבא אתן לכם 5 טיפים מנצחים שיעזרו לכם לשתות 2 ליטר מים בכל יום ויהפכו את השתיה להרגל קבוע בסדר היום שלכם.


אבל רגע לפני חמשת הטיפים אני רוצה לחרוג רגע ממנהגי ולשים את כל היתרונות הבריאותיים שיש לשתיית מים בצד ולדבר איתכם רק על החשיבות של שתיית מים לירידה במשקל.

1. לשתייה של מים יש חשיבות עליונה כשאנו מנסים לרדת במשקל או לשמור על משקל שאליו הגענו בסיום תהליך של הרזיה.

אזור הרעב ואזור הצמא במוח שלנו מאד קרובים פיזית. בגלל הסיבה הזאת לפעמים יש בלבול בתרגום של תחושת הרעב ותחושת הצמא.

כלומר אנחנו חושבים שאנחנו רעבים והולכים לאכול כאשר למעשה אנחנו צמאים. ולכן על ידי הרווית הגוף במים נחוש פחות רעב.

כלומר שתיה מרובה מפחיתה את תחושת הרעב.

2. המים נחוצים לתהליך של פירוק ופינוי מסת השומן בתהליך של הרזיה. בתהליך של ירידה במשקל מסת השומן מתפנה מהגוף דרך הנשימה והשתן. כלומר אנחנו צריכים כמות יפה של נוזלים כדי שהתהליך הזה יתקיים במיטבו.





והנה 5 הטיפים המנצחים לשתיית מים:

  1. התניות - הצמדות: עשו לעצמכם התניות לשתיית מים. תצמידו שתיית מים לכל מיני פעולות קבועות שאתם עושים בשגרת היום יום. והנה מספר דוגמאות להתניות: מיד כשקמים בבוקר שתו כוס מים, שתו כוס מים עם כל ארוחה, בכל פעם שאתם מכינים שתיה חמה בזמן שהמים מתחממים מזגו ושתו כוס של מים, אחרי כל יציאה מהשירותים שתו כוס מים, ביציאה מהבית - קחו איתכם תמיד בקבוק של מים, ולפני השינה - כוס מים אחרונה.

  2. שתיה מבקבוק: מסתבר שהרבה יותר קל לשתות כמויות גדולות של מים מבקבוק מאשר מכוס. נסו בעצמכם - ותראו!

  3. מים בטמפרטורה מתאימה: הכי קל לשתות מים בטמפרטורת החדר. יחד עם זה אני מאד אוהבת להתאים את התזונה לעונה. וזה כולל גם מזון וגם שתיה. הקשיבו לגופכם: בקיץ נעים לרובינו לשתות מים קרירים ואילו בחורף יהיה לנו הרבה יותר קל לשתות מים בטמפרטורת החדר או חליטות צמחים חמימות למיניהן.

  4. מים בטעמים טבעיים: אתם לא אוהבים את הטעם של המים? אז אני שמחה להרגיע אתכם ולספר לכם שלמים יש טעם נרכש. כדי להתיידד עם הטעם של המים אתם מוזמנים לשתות חליטות צמחים (חמות או קרות) או מים עם תוספות טבעיות כמו: נענע, פלחי לימון, פלחי תפוז, קוביות תפוח או כל פרי אחר. זה כמובן פתרון זמני שיעזור לכם להתרגל בהדרגה לטעם הטבעי של המים.

  5. אפליקציית שתיה: הטיפ הזה מיועד במיוחד למי ששוכח לשתות מים. התקינו בטלפון שלכם אפליקציית שתיה והיא תתזכר אתכם לשתות מים בתדירות הרצויה לכם.

במהלך השנים אני פוגשת בסדנאות שלי אנשים רבים שטוענים שאינם חשים תחושת צמא בכלל ולכן אינם שותים. גם אתם כאלה? אל תוותרו. תתחילו להיעזר בטיפים שלי ולשתות את כמות המים המומלצת לכם אפילו שזה לא קל וטבעי עבורכם. אל תתייאשו כי לגוף שלנו יש תכונה מופלאה: כשהוא מקבל את מה שטוב לו, לאט לאט הוא מתחיל לבקש את זה עוד ועוד ועם הזמן תחושת הצמא תגיע גם אליכם.


ולסיום, מה היא כמות המים המומלצת לשתיה בכל יום?

אמנם דיברתי בכתבה על שתיה של 2 ליטר מים ביום (כי זאת כמות ממוצעת שמתאימה לרוב האנשים) אבל למעשה לשאלה הזאת אין תשובה אחת שמתאימה לכולם.

כמות המים תלויה במימדי הגוף, במידת הפעילות הגופנית שעשינו באותו יום (על כל שעת ספורט עלינו להוסיף חצי ליטר מים), בתנאי מזג האויר (כולל מיזוג וקירור החדר שבו אנו שוהים) ועוד. אז איך נדע האם שתינו מספיק?

בגופינו יש מדד נפלא שמאפשר לנו לדעת את זה. המדד הוא: צבע השתן.

כאשר צבע השתן בהיר מאד אנחנו יכולים להיות רגועים ששתינו מספיק מים.


לרוויה!


הכותבת היא: צביה דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות "החוויה שבהרזיה" לאורח חיים בריא 26 שנים.

ליצירת קשר: 0546696232



 

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים, טיפים, מתכונים ועוד שלל הפתעות:




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page