top of page

מתכון לצ'יפס בנינג'ה

עודכן: 16 באפר׳

טיגון היא דרך הכנת המזון הכי מזיקה שיש בגלל ההשלכות הבריאותיות המזיקות שלה. הסיבות לכך רבות ומגוונות וכדאי להכיר אותן:

  1. מזון מטוגן הוא מזון בעל תכולה קלורית גבוהה - מזונות מטוגנים עשירים בקלוריות מכיוון שבמהלך הטיגון הם סופגים את השומנים המשמשים לטיגון. הקלוריות הנוספות יכולות לתרום לעלייה במשקל ולבעיות בריאות נלוות. כדי להבין עד כמה מזונות מטוגנים עשירים בקלוריות צריך להבין ששמן הוא החומר הכי עשיר בקלוריות בטבע. בכוס אחת של שמן יש 2000 קלוריות.

  2. חמצון ורדיקלים חופשיים - הטמפרטורות הגבוהות המשמשות בטיגון עלולות לגרום לחמצון שמנים, מה שמוביל להיווצרות של רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים יכולים לתרום לדלקת וליצירת תהליכים חמצוניים בגוף הקשורים לבעיות בריאות שונות, כולל מחלות לב וסרטן.

  3. היווצרות אקרילאמיד - טיגון של מזון עמילני (לדוגמה סופגניות, ספינג',צ'יפס, בטטה, שניצל וכו') בטמפרטורות גבוהות עלול להוביל להיווצרות של חומר שנקרא אקרילאמיד, זוהי תרכובת כימית שקשורה בסיכון מוגבר לסרטן. אקרילאמיד נוצר כאשר פחמימות מסוימות מגיבות עם חומצות אמינו בטמפרטורות גבוהות, כמו במהלך טיגון.

  4. היווצרות שומני טראנס - טיגון בטמפרטורות גבוהות עלול להוביל להיווצרות שומני טראנס, הנחשבים לא בריאים. שומני טראנס קשורים לסיכון מוגבר למחלות לב מכיוון שהם יכולים להעלות את רמות הכולסטרול הרע (LDL) ולהוריד את רמות הכולסטרול הטוב (HDL). שומן טרנס נחשב לשומן המזיק ביותר מבחינה בריאותית.

  5. אובדן של חומרים מזינים - טיגון יכול לגרום לאובדן של כמה רכיבים תזונתיים מסיסים במים, כגון ויטמין C וויטמיני B מסוימים. בנוסף, האופי הרגיש לחום של חלק מהרכיבים התזונתיים עלול להיפגע במהלך תהליך הטיגון.

  6. בעיות עיכול - מזון מטוגן יכול להיות קשה יותר לעיכול, מה שמוביל לאי נוחות, נפיחות ובעיות עיכול אחרות. תכולת השומן הגבוהה במזון מטוגן יכולה גם להאט את תהליך העיכול ולגרום לתחושת כבדות.

  7. מחלות כרוניות - צריכה קבועה של מזון מטוגן נקשרה לסיכון מוגבר לפתח מחלות כרוניות כגון סוכרת מסוג 2, השמנת יתר ומחלות לב וכלי דם. באורח חיים בריא ובתזונה ים תיכונית מומלץ לאכול כמה שפחות מזון מטוגן.


אז אם חשקה נפשינו בצ'יפס קריספי, פריך וטעים, האם אפשר להכין צ'יפס כזה ללא טיגון?

התשובה היא: כן!

כיום יש בשוק שפע של תנורים קטנים כמו נינג'ה ודומיו שניתן להכין בהם מאכלים במרקם קריספי וטעים ללא טיגון.


והנה דוגמה להכנה של צ'יפס בתנור נינג'ה במהירות ובקלות:


החומרים:

תפוחי אדמה קלופים

תרסיס שמן זית

מלח


אופן ההכנה:

  1. לחתוך את התפוחי אדמה למקלות עבים

  2. לרסס על התפוחי אדמה שמן זית ולפזר מלח - ולערבב

  3. לחמם את התנור נינג'ה על תוכנית Airfry

  4. לאפות ב 200 מעלות כ 20 דקות. משך הזמן יכול להשתנות והוא תלוי בכמות של התפוחי אדמה שהכנסתם לתנור הנינג'ה.

  5. מדי פעם לפתוח ולערבב - ולנעוץ מזלג כדי לדעת מתי בדיוק מוכן

בתיאבון!


ואני רוצה לתת כאן טיפ חשוב לגבי הכנת מזון בתנור נינג'ה - אם המזון יוצא שרוף מבחוץ וקשה מבפנים זה אומר שהטמפרטורה גבוהה מדי, הורידו אותה והמשיכו לאפות עד שהמזון יתרכך.





והנה המתכון המצולם בסרטון הבא:




למתכונים נוספים שכולם בריאים, טעימים וקלים להכנה לחצו כאן:







הכותבת היא צביה, דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות "החוויה שבהרזיה" לירידה במשקל ולאורח חיים בריא 26 שנים.

ליצירת קשר: 0546696232

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים, טיפים, מתכונים ועוד שלל הפתעות:










פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page