top of page

איך מכינים שניצלים אפויים טעימים?

עודכן: 6 בפבר׳

זה לא חדש שטיגון אינו בריא. מעבר לכך טיגון של פחמימות (סופגניות, צ'יפס, פירורי לחם וכו') מזיק עוד יותר בהשוואה לטיגון של חלבונים (עוף, בקר, דג) מכיון שמעבר לרדיקלים החופשיים שנוצרים במהלך טיגון כלשהו, בטיגון של פחמימות נוצרים חומרים כימיים חדשים שנחשבים כעלולים לגרום לסרטן.

זאת הסיבה שבגללה הפחתתי את טיגוני השניצלים אצלי בבית הצורה משמעותית.

ואז ניסיתי שיטות שונות ומגוונות לאפיית שניצלים ובכל פעם "הניתוח הצליח אבל החולה יצא מת..." יצאו לי שניצלים אפויים אבל לא ממש טעימים :( עד שקיבלתי את הטיפ המהפכני הבא להכנת שניצלים ומאז הבנות שלי אומרות שהשניצלים האפויים יותר טעימים מהמטוגנים - מה יכולתי לבקש יותר מזה? אז הנה אני חושפת בפניכם את הסוד להצלחה באפיית שניצלים : במהלך ההכנה יש כרגיל 2 קערות: 1. עם ביצה 2. עם פירורי לחם ותבלינים (אגב אני משתמשת רק בתבלינים טהורים ולא בתערובות תבלינים) וכאן מגיע ההבדל הגדול: בתוך קערת הפירורים הוסיפו 2 עד 3 כפות שמן קנולה וערבבו היטב עד שהפירורים "רטובים" מן השמן (המרקם צריך להיות כמו בוץ). ואז תכינו את השניצלים כרגיל: טבלו בביצה ולאחר מכן בפירורים המשומנים ואז סדרו על נייר אפיה ואפו בתנור:

מחממים את התנור ל 180 מעלות

אופים כ 15 עד 20 דקות

הופכים ואופים כ 5 דקות נוספות

(אל תגזימו עם משך האפיה כדי שהשניצלים לא יתייבשו)

ועכשיו קבלו הפתעה, כל ההוראות הכנה מרוכזות בתוך סרטון של דקה:


סרטון הכנת שניצלים אפויים טעימים

והצ'ופר הגדול: לא צריך לשטוף מחבת עם שאריות שמן שמריח לא משהו ... אז נכון שחזה עוף על הפלאנצ'ה עדיין הרבה יותר בריא...אבל למען הגיוון ולמען הנשמה...ממליצה בחום ואגלה לכם סוד: זה באמת יוצא הרבה...אבל הרבה יותר טעים מהמטוגן!

בהצלחה!


בתמונה השניצלים בדרך לתנור


למתכונים נפלאים נוספים: https://www.zviadiet.co.il/recipes

אוהבים מתכונים בסרטונים? הצטרפו לערוץ היוטיוב שלי:


הכותבת היא צביה דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות 26 שנים.


 

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים, טיפים, מתכונים ועוד שלל הפתעות:



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page