top of page

קורנפלקס - איך לבחור את הקורנפלקס הכי בריא?

עודכן: 15 באפר׳


בעידן שבו אנחנו מנסות להיות וונדר וומן ולהצליח בהכל כל הזמן - לנהל קריירה מפוארת, לתחזק משפחה ובית למופת, לדאוג למשפחתנו לאוכל בריא, לעשות ספורט פעמיים בשבוע ולהיראות מיליון דולר ... זה לא מפתיע שאנחנו מחפשות קיצורי דרך איפה שרק אפשר!

וכשהפרסומות הרבות מבטיחות לך שהקורנפלקס הבא הוא הבחירה המועדפת עבור ילדך כי הוא גם בריא, גם טעים וגם יאפשר לך להספיק להתארגן מהר בבוקר בלי לאחר לעבודה ולגן - את לא חושבת פעמיים, וקונה אותו!

המגוון והשפע האדיר של סוגי הקורנפלקסים בסופר כאשר כל אחד מהם טוען להיות הבחירה הבריאה והמושלמת גורם לכך שאנחנו הרבה פעמים מוצאות את עצמינו מבולבלות ומתקשות להחליט.


אז מהי האמת? איך תדעי מהו הקורנפלקס הכי בריא? מה הם דגני הבוקר הכי מתאימים לך ולמשפחתך?

בכתבה הבאה אציג בפנייך כמה כללים שיעזרו לך להפוך את התהליך לפשוט ויעיל.

ובסופה גם אגלה לך בסוד מה היא הבחירה המועדפת עליי...


סרטון אחד קצרצר שווה אלף מילים אז נתחיל איתו...




כדי לעשות סדר נתחיל מההתחלה: כל סוגי דגני הבוקר או בשמם המוכר הקורנפלקסים שנמצאים בשוק הם מזון אולטרה מעובד.

יש מגוון רחב של חלופות בריאות ומוצלחות הרבה יותר לארוחת בוקר (בקליניקה ובסדנאות שלי אני מלמדת אותן :)


אבל אם בכל זאת ברצונך לקנות הביתה קורנפלקס - הנה רשימה של כמה עקרונות שיעזרו לך לקנות את דגני הבוקר הבריאים ביותר או המזיקים פחות:

1. רשימת רכיבים טבעיים ובריאים: בחירה טובה תהיה זו שמכילה כמה שיותר רכיבים טבעיים ובריאים. תשומת הלב לרשימת המרכיבים תסייע לוודא שאין רכיבים מזיקים או מוסיפים לא רצויים כמו סוכר מוסף, שמנים מוקשים שאינם מומלצים, חומרים משמרים ושאר כימיקלים מיותרים.

ככלל, ככל שרשימת הרכיבים של דגני הבוקר יותר קצרה ומכילה כמה שפחות כימיקלים - כך עדיף.

2. ככלל, על מנת להתרשם מהערך התזונתי של הדגנים הסתכלו על טבלת הערך התזונתי ל 100 גרם ולא ל 30 גרם. וזאת מכיוון שמנת קורנפלקס ממוצעת קרובה במשקלה יותר ל 100 גרם מאשר ל 30 גרם.

3. כמות הסוכר: דגני בוקר רבים מכילים כמויות גבוהות של סוכר והם דומים בערכם התזונתי לממתקים ולכן לא מתאימים כלל לארוחת בוקר. לכן חשוב לוודא שהקורנפלקס שנבחר אינו מכיל כמויות גבוהות מדי של סוכר. את כמות הסוכר בדגני בוקר ניתן לראות בטבלה של הערך התזונתי. נעדיף דגני בוקר שמכילים כמה שפחות סוכר. מתחת ל 10 גרם סוכר ל 100 גרם לא תהיה מדבקה אדומה - ואותם נעדיף.

הערה חשובה - שימו לב ובדקו את רשימת הרכיבים כדי לוודא שאינה מכילה ממתיקים מלאכותיים. ישנם הרבה דגני בוקר בישראל שעל מנת להימנע מהמדבקה האדומה נעשתה בהם הפחתה של כמות הסוכר לפחות מ 10 גרם, אבל מצד שני הוסיפו להם ממתיקים מלאכותיים - בפירוש אל תעדיפו אותם.

4. דגנים מלאים וכמות סיבים תזונתיים: עדיף לבחור דגני בוקר שמכילים אחוז גבוה ככל האפשר של דגנים מלאים. ככל שהדגני בוקר יכילו יותר דגנים מלאים כך גם כמות הסיבים התזונתיים תהיה גבוהה יותר. דגני בוקר כאלה יאפשרו להרגיש שובע לאורך זמן ארוך יותר.


בחירה של דגני בוקר בריאים מתוך המגוון האדיר שקיים בסופר היא אכן אתגר משמעותי, מקווה שהעקרונות הללו יעזרו לכם לעשות אותה בצורה מוצלחת ותוכלו לבחור בסופר את הקורנפלקס הכי בריא לכם ולבני משפחתכם.

ועכשיו אשתף אתכם בדעתי המקצועית והאישית - לארוחת בוקר טעימה, מהירה להכנה והכי בריאה שיש - האהובה עליי:

מוזמנים לקרוא על ההעדפה שלי בכתבה הבאה:




הכותבת היא צביה, דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות "החוויה שבהרזיה" לירידה במשקל ולאורח חיים בריא 26 שנים. 

ליצירת קשר: 0546696232 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 


הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים, טיפים, מתכונים ועוד שלל הפתעות: 




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page