top of page

מתכון לפלפל ממולא

עודכן: 14 במאי

פלפל ממולא זאת אחת המנות האהובות עליי. זאת מנה טעימה, בריאה, מזינה ומשביעה.

מנה חמה ומפנקת עם טעם וריח של בית - בדיוק כמו שאני אוהבת.


אפשר להכין פלפל ממולא במגוון רחב של גיוונים:


כמנה בשרית אציג לכם כאן מתכון קל ומהיר לפלפל ממולא באורז ובקר טחון.

אפשר גם להכין אותה עם קינואה ובקר.


כמנה צמחונית אני מכינה אותה עם אורז או קינואה משולבת עם מנת חלבון מהצומח לדוגמה עדשים, שעועית או גרגירי חומוס.


אני חושבת שאין יותר טוב ממראה עיניים ולכן הכנתי עבורכם את המתכון לפלפל ממולא כסרטון.

לבקשתכם אני מלווה אותו גם בהנחיות כתובות אבל ממליצה בחום בכל מקרה לצפות בסרטון, כך יהיה הכי פשוט להבין את המתכון.


החומרים:

8-10 פלפלים בצבעים שונים (תלוי בגודל) - אני מגוונת בין אדום, כתום וירוק בהיר - שלושתם מתאימים להכנת פלפל ממולא.

1 ספל אורז עגול (אפשר גם אורז אחר)

חצי ק"ג בקר טחון

1 בצל קצוץ (במתכון המצולם לא תראו אותו כי אצלי בבית לא חובבי בצל אבל בהחלט מומלץ)

8-10 שיני שום קצוצות (בערך שן אחת לכל פלפל)

פטרוזיליה

נענע (לא חובה)

2 פולפה עגבניות

2 רסק עגבניות

מלח

פלפל שחור

שום גבישי

פפריקה מתוקה

אבקת צ'ילי כתוש

כמון

שמן זית

כפית סוכר


אופן ההכנה:

  1. חותכים לפלפלים את הראש ומסירים בעדינות את הגרעינים.

  2. חורצים בעזרת הסכין כמה חריצים בגוף הפלפלים.

  3. שוטפים היטב את האורז במסננת מתחת לברז.

  4. מניחים בקערה את האורז השטוף, הבקר הטחון, הפטרוזיליה, הנענע, השום הקצוץ, הבצל הקצוץ, כף רסק עגבניות, פפריקה מתוקה, שום גבישי, מלח, אבקת צ'ילי כתוש, בערך כף שמן זית - ומערבבים היטב עם הידיים עד לקבלת תערובת אחידה.

  5. ממלאים את הפלפלים בתערובת - בערך 3/4 מגובה הפלפל.

  6. להכנת הרוטב בסיר: מחממים בתחתית הסיר קצת שמן זית. כשהשמן מתחמם מוסיפים אליו בצל ושום קצוצים ומחממים אותם עד להזהבה.

  7. לאחר שהשום והבצל הזהיבו מוסיפים לסיר 2 פחיות פולפה עגבניות, את שאר הרסק עגבניות, מים רותחים ומתבלים במלח, פלפל שחור, פפריקה מתוקה ומעט כמון. מוסיפים לרוטב גם כפית סוכר כדי "לשבור" את החמיצות של העגבניות.

  8. מניחים בעדינות את הפלפלים הממולאים בתוך הרוטב.

  9. פותחים כל פלפל ומוסיפים לתוכו 2-3 כפות מהרוטב שבסיר.

  10. מבשלים על הכיריים כ 50 דקות בחום בינוני.

  11. ניתן להכניס לתנור לתוכנית גריל לעוד כרבע שעה.

בתיאבון!




למתכונים נוספים שכולם בריאים, טעימים וקלים להכנה לחצו כאן:


הכותבת היא צביה, דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות "החוויה שבהרזיה" לירידה במשקל ולאורח חיים בריא 26 שנים. ליצירת קשר: 0546696232 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





142 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page