מהו הירק הכי בריא?

איזה פלפל הכי בריא לאכול? אדום, כתום או ירוק?

ואיזה תפוח עץ הכי בריא?🍎🍏

ומה ההבדל בין כרוב סגול ללבן? ובין בצל סגול ללבן?

אני נשאלת שאלות רבות ומגוונות בסדנאות ובהרצאות שלי בנושאי הפירות והירקות והצבעים השונים שלהם.

אז התשובה היא אחת: גיוון!

לפירות והירקות השונים יש צבעים (פיגמנטים) שונים מכיון שהם מכילים חומרים שנקראים פיטוכימיקלים (פיטו = צומח) שונים.

לכל פיגמנט יש השפעות טובות משלו על גוף האדם:

הפיגמנט האדום מסייע למניעת סרטן ומחלות לב.

הפיגמנט הכתום מסייע לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון וגם למניעת סרטן.

הפיגמנט הירוק מסייע לשמירה על ראייה תקינה, להאטת הזדקנות העין ולחיזוק העצמות.

הפיגמנט הלבן מסייע לשמירה על בריאות כלי הדם והלב וכן למלחמה בחיידקים ובדלקות.

והפיגמנט הסגול מסייע להאטת תהליכי ההזדקנות ובפרט הזדקנות המוח - ממש אנטיאייג'ינג בפעולה ולמניעת מחלות לב.

אין לפיגמנט אחד יתרון על פני האחר. כל פיגמנט הוא כמו חלק בפאזל. הפאזל יושלם כאשר נאכל את כל הצבעים בכל יום. אכילה כזאת מבטיחה שהגוף שלנו יקבל את מירב הרכיבים החיוניים לו.


זוכרים את הקמפיין של משרד הבריאות ומועצת הצמחים של החמסה שבו הומלץ לנו לאכול פירות וירקות בחמישה צבעים לחיים בריאים?

בדיוק בדרך הזאת נבטיח שגופינו יקבל את כל הויטמינים, המינרלים, האנטיאוקסידנטים והפיטוכימיקלים החיוניים לו.

אגב, ההמלצה היא לאכול ירקות ופירות בחמישה צבעים ביחד.


לגבי הכמויות הנדרשות לגופינו בכל יום, ההמלצות מדברות על אכילה של 5 מנות ירק ביום ועד 3 מנות פרי ליום לפי התזונה הים תיכונית.

לכתבה מפורטת יותר על התזונה הים תיכונית מוזמנים לקרוא כאן:

https://www.zviadiet.co.il/post/תזונה-ים-תיכונית


לבריאות!




0 צפיות
ISRAEL