חומוס מעדשים כתומות

עודכן ב: ינו 25

חומוס. איזה מאכל יותר טעים ויותר ישראלי מחומוס?! והכי כיף שהוא גם מזין ובריא.

אבל השאלה היא איזה חומוס.

לאחרונה אנו עדים לעוד ועוד מחקרים שמראים את החשיבות הרבה של מידת העיבוד של המזון. הסלטים הקנויים הנם מזונות אולטרה מעובדים. מזונות אלה משפיעים לרעה על בריאותינו באופנים רבים כפי שנמצא במחקרים: על המיקרוביום במעי שלנו, על התגובה הגליקמית (עליית רמות הסוכר בדם), על עליה במשקל ועל הסינדרום המטבולי (לחץ דם גבוה, שומני דם גבוהים, מחלות לב וכו') ועל התפתחות סרטן.

על מזון אולטרה מעובד ניתן לקרוא בקישור הבא:

https://www.zviadiet.co.il/post/מזון-אולטרה-מעובד-מהו-למה-הוא-גורם-ולמה-כדאי-להפחית-ממנו

המסקנה היא שעדיף שנכין כמה שיותר מזונות בבית ולא נקנה אותם מוכנים. החומוס המתועש שאנחנו קונים בסופר מכיל כימיקלים שונים כחומרים משמרים, תוספות שמן מיותרות, טחינה רגילה (ולא משומשום מלא) ויותר מדי מלח.

במקום לקנות חומוס תעשייתי ניתן להכין בבית ויש ברשת הרבה מתכונים נפלאים לחומוס ביתי.

מה שמיוחד במתכון הבא שטעמו כמו של חומוס, צבעו כמו של חומוס, מרקמו כמו של חומוס ו...אין בו טיפת חומוס!

שלא תבינו אותי לא נכון, זה לא שאני מתנגדת לחומוס. חומוס היא קיטנית בריאה ונפלאה אבל בכל פעם שהכנתי ממרח חומוס מחומוס הוא יצא "נחמד" ולא יותר...המתכון הבא של ממרח חומוס מעדשים כתומות הוא מ-ד-ה-י-ם !!!!!!!!!!!!

גם חומוס וגם עדשים הינן קטניות שהן סופר פוד של ממש: מכילות חלבון מן הצומח, סיבים תזונתיים, ברזל, ויטמינים מקבוצת B, סידן, דלות בשומן ואינן מכילות כולסטרול.

מכיון שהחומוס הביתי הזה אינו מכיל חומרים משמרים יש לקחת בחשבון שחיי המדף שלו במקרר יהיו רק כארבעה ימים ולא יותר.

לנו זה מספיק כדי לזלול את כולו...

אז הנה המתכון הנפלא לפניכם:

הרכיבים:

​כוס עדשים כתומות

חצי כוס טחינה גולמית משומשום מלא

מיץ מחצי לימון סחוט כמון

מלח לפי הטעם

שן שום כתושה - אפשרי

אופן ההכנה:

1. לבשל את העדשים במים עד לריכוך

2. להכניס את העדשים המבושלות ביחד עם שאר הרכיבים למעבד מזון ולערבב עד לקבלת ממרח

3. לשמור בצד את מי הבישול של העדשים ולהוסיף לפי הצורך לקבלת הסמיכות הרצויה

בתיאבון!


0 צפיות
ISRAEL