top of page

פשטידה חלבית - בחג שבועות תעשה לך פשטידת קסם ותקצור מחמאות!

עודכן: לפני 7 ימים

אמנם זו לא מסורת החג אבל מזמן זה הפך למסורת, טרם החג נשלחים אלינו מתכונים בעיתונים, מגזינים, מיילים, ירחונים שמטרתם להמציא את הפשטידה החלבית הבאה של ישראל!

אבל בכנות כל הפשטידות והתבשילים של שבועות לא באים לי בקלות.

תמיד הקלתית נשברת, הסופלה צונח ואני מרגישה שזהו ניצחון נוסף של המגזין על פני האמא הממוצעת בישראל.

לכן, מאמא אחת לאמא אחרת אני מציגה לכן את המתכון לפשטידה חלבית שכולנו נוכל להגיש בחג בגאווה.

שבועות הוא חג קלאסי, לבן ונקי ולכן השנה גם המטבח שלי בסוף הבישולים יראה כך ;)

הניצחון בפשטידה הזאת הוא ניצחון מוחץ!

עם הרדיפה אחר המתכון הטוב ביותר רבים מאתנו מכינים פשטידות עם יותר גבינות שמנות ופחות ירקות וויטמינים.

חשוב לזכור שיש לנו את האפשרות ליהנות משני העולמות: גם טעם וגם בריאות! כך נוכל לשמור על הבריאות של כל המשפחה גם בזמן ארוחת החג. והפשטידה החלבית הזאת היא הוכחה לכך.



פשטידה לחג שבועות
פשטידה לחג שבועות

אז אני רוצה להציג לכם פשטידה אחת שהיא בעצם הרבה יותר. באמצעות שינוי אחד קטן אפשר להפוך אותה להרבה גרסאות שונות וטעימות- החליפו את הירק בפשטידה באחר או הוסיפו ירק נוסף וקיבלתם פשטידה חדשה - וזה הקסם שלה!

במתכון המקורי הירק הוא עלי חוביזה ואני נוהגת גם לגוון אותו עם תרד או עלי מנגולד ולקבל פשטידה ירקרקה, עסיסית ונימוחה בפה.

במקום העלים תוכלו לשלב כל ירק העולה על דעתכם (כרובית, ברוקולי ועוד) ולקבל גרסה חדשה וטעימה של פשטידה.

אז צפו בסרטון, גשו לעבודה ותהיו מופתעים איך בתוך רבע שעה הפשטידה כבר בתנור!

שיהיה לכולנו חג שמח ובתיאבון :)



פשטידה חלבית - המתכון המלא


חומרים:

שקית (לא מלאה) של עלי חוביזה או תרד או עלי מנגולד

1 קופסת גבינה בולגרית 5%

5 ביצים

חצי כוס קוואקר דק

3 פרוסות גבינה צהובה 9%-15%

1 קוטג' 5%

1 בצל קצוץ - אפשרי

אופן ההכנה: (זה בדיוק הזמן להציץ בסרטון)

1. שוטפים היטב את עלי החוביזה במים מהברז.

2. חולטים כמה דקות את עלי החוביזה בסיר עם מים רותחים.

3. מסננים את עלי החוביזה החלוטים מן המים וחותכים אותם.

4. בקערה מערבבים את כל החומרים: את כל הגבינות, הביצים, הקוואקר והבצל.

5. מוסיפים לקערה את עלי החוביזה ומערבבים.

6. שופכים הכל לתבנית משומנת.

7. מכניסים לתנור שחומם מראש ואופים ב 180 מעלות עד להזהבה קלה.

בתיאבון!

* כל המתכונים שלי לא מכילים בצל מהסיבה הפשוטה שאינני אוהבת אותו, אבל המתכון הזה בהחלט יכול להיות טעים יותר בתוספת בצל לכל מי שאוהב :)


למתכונים נוספים שגם הם בריאים, טעימים וקלים להכנה מוזמנים לדף המתכונים שלי: https://www.zviadiet.co.il/recipes

ולסרטוני מתכונים אתם מוזמנים לערוץ היוטיוב שלי: https://www.youtube.com/channel/UCJT86qmWTFNnDozgX6aubeg


הכותבת היא צביה דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות 26 שנים


 




פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page