טסים לחו"ל? איך לטייל בחו"ל ולא לעלות במשקל - המדריך המלא!

עודכן: 10 ביולי

יש המלצות תזונה שלא תמצאו בשום ספר, בשום מחקר ובשום קורס באוניברסיטה!

למה? כי הן פרי נסיון קליני וטיפולי של עשרות שנים עם אלפי מטופלים ומכאן ערכן הרב!

כזאת בדיוק היא הכתבה שלפניכם שתיתן לכם את הטיפים הכי חשובים ופרקטיים שלי לטיולים בחו"ל - איך גם להנות ולבלות בחו"ל וגם לא לעלות במשקל.

נשמע לא הגיוני? תקראו ותגלו שזה יותר אפשרי ממה שחשבתם.


כנראה שבאמת למדנו לחיות עם הקורונה - והראייה לכך היא שהטיסות לחו"ל חזרו לחיינו ובגדול :) איזה אושר!

אחד הדברים האהובים עליי הוא לקחת פסק זמן, להתנתק, להזין את הנשמה במראות חדשים (טבע, ים, נופים, רחובות, סמטאות, אנשים) ,בצלילים שונים (שפה אחרת, נימוסים אחרים, תרבות שונה), טעמים, מרקמים וריחות שונים ולהנות.

ואני בטוחה שאני לא היחידה שאוהבת לטוס ולטייל בעולם.


אתמול עם חזרתי מצפון איטליה שלחה לי אורית היקרה מהסדנה שלי את התמונה העדכנית והמהממת שלה ביחד עם הווצאפ הבא:



הווצאפ הזה נתן לי את ההשראה לשבת ולכתוב לכם כאן את המדריך המלא - איך לטייל ולבלות בחו"ל ולא לעלות במשקל.


ראשית לפני שאתחיל, חשוב לי להרגיע אתכם ולספר לכם שרוב האנשים לא עולים במשקל בחו"ל. יש לכך שתי סיבות עיקריות:

  1. בחו"ל אנחנו הולכים הרבה יותר מאשר בארץ.

  2. המקרר והמזווה לא נגישים לנו כשאנחנו בחו"ל כפי שהם נגישים לנו כשאנחנו בבית או בעבודה, והתוצאה היא שאנחנו אוכלים פחות.


ובכל זאת, כדי להפיג את החשש כמו זה של אורית הנה כמה טיפים מנצחים שיעזרו לנו להנות מכל העולמות - גם לטייל ולבלות בחו"ל וגם לחזור הביתה בלי קילוגרמים מיותרים:

  1. בכל ארוחה עיקרית (בוקר, צהריים וערב) הקפידו על שליש עד חצי צלחת ירקות.

הירקות דלים בקלוריות ועשירים בויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. הירקות יקנו לכם ערכים תזונתיים גבוהים ותחושת שובע מבלי שתאכלו הרבה קלוריות. זהו טיפ מנצח! (מודל הצלחת המנצחת)


בכל ארוחה עיקרית מקפידים על ירקות

שימו לב שגם באיטליה ארץ הפסטות לא חייבים להזמין רק פסטות מוקרמות עשירות בשמנת ופרמזן, אפשר בהחלט לאכול גם מהן, אבל לא רק - מנה של פסטה ברוטב עגבניות היא בהחלט בחירה עדיפה וטעימה לא פחות. בנוסף בכל מנת פסטה עגבניות הקפדתי לבקש גם ירקות בתוך הרוטב ולמרבה הפתעתי בכל פעם שביקשתי האיטלקים נענו בשמחה: זוקיני, חצילים ופלפלים בהחלט העשירו את המנה מאד כשהם בתוך הרוטב גם מבחינת הטעם וגם מבחינת ערכה התזונתי.


2. אבל איך יהיה מקום בצלחת לשליש עד חצי של ירקות? התשובה היא : חולקים מנות!

אני נוהגת להזמין מנה אחת של ארוחה כלשהי ועוד מנה של ירקות (סלט או אנטיפסטי) עם עוד מישהו ולחלוק מנות: לאכול חצי מנת ארוחה וחצי מנת ירקות. ככה נהנים יותר ממגוון מנות ולא מפריזים באכילה של קלוריות :)

חולקים מנות


3. ומה עושים בין הארוחות? מה עם ארוחות הביניים?

על מנת לא להתפתות למאכלי הרחוב אני מקפידה לצאת מאורגנת לכל טיול. התארגנות היא המפתח להצלחה!

אני אוהבת להיכנס לסופרים המקומיים - זאת חוויה בפני עצמה. שם אני גם מצטיידת בפירות טריים (עדיף קשים כדי שלא יימעכו בתיק) או בפירות יבשים ובאגוזים ושקדים טבעיים (אותם גם מביאה הרבה פעמים מהארץ) וכמובן במים.

ואם כבר נכנסתם לסופר בחו"ל, נצלו את ההזדמנות להנות מפירות שיותר נדירים אצלנו בארץ כמו פירות יער ופירות טרופיים במחירים אטרקטיביים במיוחד.

התארגנות היא המפתח להצלחה! צאו לטיולים מאורגנים


עוד יתרון שקיים בחו"ל ואצלנו לצערי עדיין לא, הוא שבכל סופר שכונתי ואפילו בחלק מבתי הקפה ניתן לקנות קופסאות סגורות עם פירות טריים שטופים, חתוכים וזמינים לאכילה. ממש פינוק! כך שגם אם לא התארגנתם מספיק, עצירה בסופר מקומי יכולה לפתור לכם את ארוחות הביניים. הנה תמונה שצילמתי מהטיול האחרון בלונדון:




4. גוונו בין ארוחות במסעדות לארוחות בדירה

גם מבחינה תזונתית וגם מבחינה כלכלית תסכימו איתי שלא כדאי להיכנס למסעדות 3 פעמים ביום. כדאי מאד לגוון את האכילה וחלק מהארוחות להכין בדירה.

מכירה היטב את הגישה: עד שאני בחו"ל לא בא לי לטרוח, להכין, לבשל ולשטוף כלים - זאת גם הגישה שלי. איזה כיף שבחו"ל ניתן להשיג בכל סופר שכונתי פירות שטופים וחתוכים שחוסכים את כל הטרחה. הנה דוגמא לארוחת בוקר קלה שהתפנקנו בה השבוע באיטליה:


ארוחת בוקר קלה, טעימה ובריאה


ואם בא לכם להשקיע מעט יותר תמיד תוכלו לקנות בסופר המקומי לחם מדגן מלא, ירקות, ביצים, אבוקדו, שמן זית וכו' ולהכין ארוחת בוקר טעימה, משביעה ומזינה.


5. ומה עם קצת אוכל "מושחת"? עוגות מקומיות, מאפים מיוחדים, גלידות, שוקולדים, קינוחים וכו'

עד שאנחנו בחו"ל - לא נטעם? בוודאי שכן! אוכל הוא חלק בלתי נפרד מההנאה בכל טיול!

קינוחים - חולקים!

זכרו שלביס הראשון ולביס האחרון אותו טעם :)

בעניין הקינוחים יש לי חבר יקר ששמו אחמ"ד - אכול חצי מכל דבר והוא מוכיח את עצמו כבר שנים רבות.

ויותר מכך... אנשים מדווחים שההנאה הכי גדולה מקינוח היא בביס הראשון והשני ואחרי זה היא יורדת בצורה משמעותית...מוזמנים לנסות בעצמכם. הקשיבו לעצמיכם! אל תאכלו את הקינוח "על אוטומט" ותגלו שנהנים גם כשאוכלים כמה ביסים ממנו.


איך אפשר לטייל באיטליה ולא לטעום פנקוטה משובחת? אז חלקנו ונהננו :)


6. מים! מים! מים!

אסיים בטיפ הכי בסיסי ומוכר ויחד עם זאת הכי הכי חשוב: שתו מים!

בכל חצי ליטר של משקה ממותק כלשהו (לא חשוב באיזה טעם ושל איזו חברה) יש 12 כפיות סוכר - סוכר שהוא מאד מאד מיותר.

מים - הם בהחלט הההשמפניה של הטבע - רוצים גם אתם ללמוד איך לשתות יותר מים? לחצו כאן


ואחרי הכל...כמה מילים חשובות ממני אליכם:

יצאתם לחופש? נהדר!!! זיכרו תמיד שלבריאות שלנו אין חופש.

אל תלכו בגישה של "שחור או לבן, הכל או לא כלום" זוהי גישה חבלנית. לא כדאי להתנזר ממאכלים שקורצים לכם אבל גם לא כדאי לאכול מהם בקיצוניות כאילו אין מחר...מידתיות ואיזון הם הסודות להצלחה!

גם בשגרה וגם בחופש נהגו במידת האיזון. תהנו, איכלו אוכל טעים במידתיות ואל תשכחו להזין את גופכם גם במזון בריא.

אוכל הוא חלק בלתי נפרד מההנאה בכל טיול, אבל הוא לא החלק העיקרי וכך נהגו בו.

ואני אסכם את דבריי במשפט אחד: איכלו - כאילו יש מחר!


מאחלת לכם טיסה נעימה וטיול מוצלח!


הכותבת היא צביה דיאטנית קלינית, מרצה בכירה ומנחת סדנאות "החוויה שבהרזיה" לירידה במשקל ולאורח חיים בריא 25 שנים


לפרטים, הרשמה והצטרפות לאתגר 21 יום החוויה שבהרזיה לחצו כאן


 


הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים, טיפים, מתכונים ועוד שלל הפתעות:












246 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול